Reklama dzieli się na przeróżne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak też wiele innych, ale statystyki wskazują przejrzyście, że na ludzi najlepiej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednak nie jedynie – wkracza w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego klienta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie katalogów Kraków
Ta szablonowa reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, oczywiście potencjalnego kontrahenta są nadzwyczaj przeróżne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niesłychanie porządnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.